CASE:
Quint's Low Carb Bakery

CASE:
Quint's Low Carb Bakery

Opdrachtgever:
Dapeppa

Opdracht:
Merkontwikkeling en packaging design

Jaar:
2018

Design bureau:
Brum design

Note:
Ontwikkeld tijdens dienstverband bij en in samenwerking met Brumdesign

Over de opdracht:
Quint begon jaren geleden aan het koolhydraatarme dieet en ondervond dat hiervoor maar weinig recepten zijn te vinden. Hij begon zelf met het verzamelen en bedenken van recepten op zijn eigen platform LowCarbChef.nl, ook om andere mensen te helpen tijdens het dieet. Tijdens zijn stage bij Dapeppa ontwikkelde hij samen met eigenaar Dennis van Rijen een range koolhydraatarme producten onder het merk Quint’s Low Carb Bakery. Het doel? Koolhydraatarm op de kaart zetten door het lekkerder, makkelijker en vooral leuker te maken!

Quint timmerde hard aan de weg om dit doel te behalen en begon ooit uit eigen initiatief aan deze journey. Daarom vonden wij dat hij de held achter het merk zou moeten zijn, maar dan wel op een manier die bij hem past. We toverden hem voor het logo om tot een krachtige, geometrische illustratie en trokken dat robuuste karakter door in het hele merk. Om in de opstartfase van het merk de kosten laag te houden, is er gekozen voor een algemeen doypack design en losse productlabels. Het zeshoekige design op de doypack heeft een natuurlijk karakter, zoals de ingredienten van de producten. Het logo en de felgekleurde productlabels geven het merk zijn boldness, passend bij de visie van Quint.

BACK