CASE:
Brouwers IPA

CASE:
Brouwers IPA

Opdrachtgever:
Albert Heijn

Opdracht:
Packaging design line-extension

Jaar:
2017

Note:
Fictieve case BNO Packaging Talent Award 2017

Prijs:
1e Prijs

Over de opdracht:
Brouwers bier van Albert Heijn was al sinds de launch een groot succes. De bestaande range werd uitgebreid met een nieuwe variant: een India Pale Ale. Ik verdiepte me in het product en zijn rijke historie. IPA werd ooit gebrouwen voor de soldaten en burgers in de Engelse kolonien. Verpakt in grote, houten biertonnen maakte het bier een lange reis van 5 maanden.

Dat gegeven gebruikte ik voor het bouwen van het creatieve concept. De blikjes en flesjes werden biertonnetjes om te laten zien uit welke tijdsgeest het bier komt. Om de herkenbaarheid van Brouwers te behouden, behield ik het diagonale kleurvlak, dit keer in paarse kleurcodering voor de IPA. De blikjes worden bovenop voorzien van een aluminium cap die bedrukt wordt als bovenzijde van het tonnetje om het concept zo 360 graden te ondersteunen. De omdozen zijn omgetoverd tot de houten kisten met waardevolle bezittingen die ieder bemanningslid in die tijd meenam aan boord. Het waardevolle in de Brouwers kistjes? Het heerlijke IPA bier!

Met deze inzending won ik in 2017 de eerste prijs tijdens de BNO Packaging Talent Award.

BACK