CASE:
Brouwerij De Lange Lijs

CASE:
Brouwerij De Lange Lijs

Opdrachtgever:
Robbert Gorter

Opdracht:
Packaging design evolutie & social media

Jaar:
2020

Featured:
Packaging Of The World

Over de opdracht:
De afgelopen jaren is het craft bier schap enorm ge groeit. Iedere stad in Nederland heeft wel een lokale brouwer en de concurrentie is hoog. Brouwerij De Lange Lijs is een van deze lokale brouwers. Het merk staat in verschillende speciaal bier zaken en restaurants in en om Zoetermeer.

De flesjes waren al best "eigen" van wegen het ruimte thema maar miste nog merk herkenning en blokvorming in het schap. Ook werd het steeds lastiger de lijn door te zetten als er een nieuwe smaak bij kwam. De uitdaging was om geen klanten te verliezen die al bekend waren met het merk maar tegelijkertijd Brouwerij De Lange Lijs "future proof" op te zetten. Een echte merk evolutie dus.

Na een uitgebreid design onderzoek zijn we uitgekomen bij deze oplossing. Het logo is geoptimaliseerd ten opzichte van het oude design en speelt nu een belangrijke rol in de herkenbaarheid van het merk. Toegevoegd is de gekleurde band die de smaak aanduid en een uitgebreide smaakomschrijving met gerechten combo tips op de achterzijde.

Met de packaging ge optimaliseert was dit ook een mooi moment om een goede basis neer te leggen voor de sociale media van de brouwerij. Eerder gebeurde hier nog vrij weinig op en wat er werd ge post kwam niet professioneel over. We hebben het ruimte thema doorgepakt en hiermee 13 posts ontworpen. Deze posts moeten door het hele jaar een stabiele feed geven op Instagram en Facebook. De posts bestaan uit 8 feestdagen, 4 hero posts (voor iedere smaak 1) en een open bestand waar Robbert zelf foto's en teksten in kan zetten.

Momenteel neemt het verkoop samen met de verkoop punten alleen maar toe en dat lijkt voorlopig niet te stoppen.

BACK