CASE:
Bilal Pizza

CASE:
Bilal Pizza

Opdrachtgever:
Bilal Group

Opdracht:
Packaging design

Jaar:
2018

Design bureau:
Brum design

Note:
Ontwikkeld tijdens dienstverband bij, en in samenwerking met Brumdesign

Over de opdracht:
Bilal riep van kinds af aan al dat hij ‘iets met kip’ wilde doen. Hij werd uitgelachen, maar inmiddels is hij directeur van een miljoenenbedrijf dat zijn succes te danken heeft aan halal kippenvlees. Naast kip en snacks, produceert Bilal Group ook pizza. Voor de lijn Bilal Pizza werden we gevraagd een packaging design te ontwikkelen.

We mochten Bilal Chicken en Bilal Snacks stijl loslaten om zo een echt pizza design neer te zetten. Maar dan wel in een vernieuwend jasje. 70 procent van de Bilal-consumenten eet namelijk halal, maar voor de andere 30 procent is dat niet de reden dat ze Bilal kiezen. Met Bilal Pizza wilden ze dus ook die gewone student of pizza liefhebber bedienen. Om dit te bereiken, moesten we de concurrentie aangaan met gevestigde diepvriespizza merken en was het belangrijk om stand-out te creëren. Aan mij en het team de taak om traditionele diepvriespizza codes los te laten en de producten jonger en brutaler neer te zetten. in samenwerking met het team ontwikkeldde ik de eerste varianten, maar inmiddels hebben mijn Brumdesign collega's het design doorvertaald naar veel nieuwe smaken!

Eigenzinnige typografie en fotografie waarvan je gaat watertanden (look at that cheese!) komen samen tot één setting. Dit creëert een spannend contrast tussen tekst en beeld. We verleiden hiermee iedere pizza liefhebber en maken we het merk ook toegankelijk voor consumenten die nog onbekend zijn met halalvlees.

Met hun brede assortiment van klassieke én innovatieve smaken op basis van kwalitatieve ingredienten in combinatie met een modern en smaakvol design, is Bilal pizza een groot succes. De pizza’s van Bilal worden inmiddels verkocht in 21 landen!

BACK