CASE:
Autodrop Animatie

CASE:
Autodrop Animatie

Opdrachtgever:
Autodrop (Concorp)

Opdracht:
Animatie concept

Jaar:
2018

Design bureau:
Brum design

Fotografie:
Daan Verschuur

Beeld bewerking:
Fred Rietveld

Illustratie:
Nick van Oosten

Commercials:
Animate The World

Note:
Ontwikkeld tijdens dienstverband bij, en in samenwerking met Brumdesign

Over de opdracht:
Zo lekker, ’t zou verboden moeten worden! Autodrop is inmiddels een onmisbaar merk op het snoepschap. Inmiddels is dat schap overvol geraakt en zijn consumenten niet erg merktrouw als het gaat om deze categorie: Autodrop had een boost nodig. Eigenlijk om meer Autodrop te worden dan ze ooit waren. Zonder de herkenbaarheid van het merk te verliezen, zijn we bij Brum aan de slag gegaan met een totaalconcept om de fun en vrolijkheid in Autodrop weer naar boven te halen.

De vorige verpakkingen van Autodrop zijn jarenlang meegegaan. Ze bevatten altijd al per verpakking een eigen wereldje vol kleine, gedetailleerde grapjes en bold statements. Met het redesign hebben hebben we het concept rondom die werelden uitvergroot en kern van het merk gemaakt. Die complexiteit in combinatie met het absurde Autodrop karakter maakt het merk echt one of a kind.

We zagen meteen kansen om deze werelden tot leven te laten komen in alle digitale merkuitingen en bedachten een creatief concept voor de commercials. Om dat concept te testen, ontwikkelde ik een eerste animatie. Het bleek veel potentie te hebben en werd positief ontvangen door Concorp. Animate The World gebruikte dit vervolgens als inspiratie voor de ontwikkeling van de daadwerkelijke Autodrop commercials!

BACK